۶ اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

حتما برای کسب و کار خود از پنل پیامکی انبوه استفاده کرده اید و نتیجه مناسبی دریافت نکرده اید. اصول ارسال یک پیامک حرفه ای برای مخاطب چیست؟ چگونه باید یک پیامک را ارسال کنیم و به چه کسانی ارسال کنیم؟ هدف از استفاده از روش های تبلیغاتی مانند ارسال پیامک انبوه، افزایش میزان فروش است. اما در هنگام ارسال این پیامک ها گاهی دچار اشتباهاتی می شویم. ارسال پیامک انبوه روشی موثر در تبلیغات است که تعاملی سازگار را با مخاطب رقم می زند. اما اشتباهات بسیاری که در ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارند سبب عدم تاثیر آن بر فروش خواهند شد. در این مقاله قصد داریم به اشتباه رایجی که افراد در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی با آن روبرو بوده اند بپردازیم. به همان میزان که استفاده از پنل پیامکی را به دلایل بسیار از جمله مقرون به صرفه بودن پیشنهاد می کنیم؛ به همان میزان هم در استفاده از آن نکات وجود دارند. اگر سعی دارید مشتریان جدید خود را از میان هزاران کاربر گوشی همراه پیدا کنید باید اصول بسیاری را رعایت کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما در نوران اس ام اس بمانید تا با هم ۶ اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی را مرور کنیم. پیش از پرداختن به این اشتباهات به یک سوال پاسخ خواهیم داد.

۶ قابلیت خاص پنل پیامکی انبوه

  1. بازاریابی گسترده و ارزان به شیوه ای نوین
  2. ارسال متن تبلیغاتی به صورت انبوه و اختصاصی
  3. دسترسی به بانک شماره تلفن مرکزی
  4. قابلیت تفکیک مخاطبان
  5. قابلیت دریافت نظرات مشتری ها در قالب نظرات آن ها، برگزاری قرعه کشی و مسابقه
  6. امکان گزارش گیری و بررسی پیامک ها
  1. نخستین اشتباه در ارسال پیامک تبلیغاتی، زمانبندی نامناسب

با شناخت درست از کاربر هدف خود تا حدودی می توانید بهترین ساعت برای ارسال اس ام اس را تشخیص دهید. مخاطب خود را مشخص کنید و ببینید که ساعات استراحت، حضور در محل کار و حضور در خانه به صورت حدودی چه زمانی است. پیامکی که در ساعات ابتدای صبح و پیش از ساعت ۱۰ ارسال شود شانس دیده شدن بسیار کمی دارد. هم چنین بعد از ساعت ۸ شب هم ارسال پیامک تبلیغاتی در واقع مزاحمتی برای استراحت افراد است. بهترین ساعت را انتخاب کنید و پیامک خود را ارسال کنید تا بهترین بازدید را داشته باشید. این زمان بندی شامل روز های هفته هم می شود. برای نمونه اگر در تعطیلات آخر هفته تخفیف شهربازی گذاشته اید، نباید روز شنبه آن را ارسال کنید. بهتر است از ۳ شنبه و ۴ شنبه بهره ببرید.

  1. متن ارسالی نامناسب، دومین اشباه رایج در ارسال پیامک های تبلیغاتی

رشد تبلیغات سبب شده که شغلی به نام تولیدکننده محتوا یا تبلیغی نویس پا به عرصه بگذارد. بهتر است شما هم مانند یک تبلیغی نویس واقعی فکر کنید و خلاقیت به کار ببرید. یا اینکه از چنین شخصی کمک بگیرید. متن شما در اختیار صد ها انسان با سن، ضریب هوشی و موقعیت مختلف قرار می گیرد. بنابراین باید متن مناسب همه باشد و قابلیت درک ایجاد کند. سعی کنید طول پیامک هم طولانی نباشد. یکی از پرتکرار ترین اشتباهات رایج در ارسال اس ام اس تبلیغاتی همین طول بیش از حد است.

  1. تفکیک، سومین مورد از اشتباهات در ارسال پیامک تبلیغاتی

یکی از مواردی که به تازگی بسیاری از سیستم های ارائه دهنده پنل پیامکی ارائه می دهند قابلیت تفکیک است. شما می توانید با هدفمند نمودن یک پیامک، به جای ارسال به ۲۰۰۰ کاربر که نمی توانید حدس بزنید چه کسانی هستند، این پیامک را به ۱۰۰۰ نفر ارسال کنید. با این تفاوت که به تفکیک جنسیت، محدوده سنی، محل زندگی، اپراتر تلفن، صنف کاری و…آن ها را انتخاب نموده اید. بنابراین با استفاده از تفکیک، اگر حراج خانگی شال و روسری دارید این پیامک برای آقایان ارسال نمی شود. و اگر در حال افتتاح باشگاه بدنسازی مردانه هستید، این پیام برای بانوان ارسال نمی شود. ارسال پیامک هوشمند می تواند به سادگی بازدید وب سایت و شبکه های اجتماعی شما را افزاش دهد.

  1. محتوای پیامک، رایج ترین اشتباه در ارسال پیامک تبلیغاتی؟

یکی از مهم ترین عواملی که سبب موفقیت شما در ارسال پیامک انبوه خواهد شد ارسال متنی با محتوای مناسب است. متن های تکراری و تبلیغات به شیوه ای پیش پا افتاده نمی تواند در این نوع خاص سبب موفقیت شما شود. باید با استفاده از شیوه های نو و ارسال متن هایی که جالب و خاص هستند مخاطب را جذب کنید. در بسیاری از موارد به دلیل طول حجم پیامک و محدودیت در تعداد کلمات شاهد عدم وجود راه های ارتباطی هستیم. سعی کنید حتما در انتها آدرس وب سایت خود را مشخص کنید و یا شماره تماس قرار دهید.

  1. برندینگ

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که در ارسال پیامک های تبلیغاتی شاهد آن ها هستیم عدم استفاده از نام تجاری است. به جای استفاده از سرشماره های طولانی و سرشار از اعداد، سعی کنید نام برند خود را به کار بگیرید. به این روش هم در ذهن ماندگار خواهید شد و هم به نوعی برند سازی کرده اید.

  1. پیامک های تکراری

سعی کنید ابدا پیامک های تکراری برای مخاطب ارسال نکنید. ارسال این مطالب تکراری می توانند باعث خشم کاربر و مسدود کردن پل ارتباطی شما شوند. با کاربر خود به گونه ای رفتار کنید که سبب جذب او شوید.

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.