همانطور که گفته شد اصلی ترین تفاوت خطوط اختصاصی و خطوط عمومی قابلیت دریافت پیامک توسط خطوط اختصاصی می باشد.
می توانید از مخاطب خود درخواست کنید که متن و یا عدد مشخصی را به خط اختصاصی شما پیامک کند. دریافت پیامک توسط خطوط اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کند تا نظر سنجی و مسابقه پیامکی برگزار کنید. همچنین با استفاده از یک خط اختصاصی در سامانه پیامک می توانید از قابلیت هایی مانند نوبت دهی پیامکی، منشی عضویت، پاسخگوی خودکار پیامکی و… استفاده کنید.
علاوه بر این خط اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کند که در تبلیغات و بازاریابی از شماره اختصاصی خود استفاده نمایید.
مخاطب می تواند شماره اختصاصی شما را در تلفن همراه خود ذخیره کند این در حالی است که اگر از خط عمومی استفاده کنید ممکن است دیگر کاربران سامانه پیامکی نیز از خط عمومی پیامک ارسال کنند و درواقع ذخیره کردن شماره خط عمومی در گوشی مخاطب بی معنی است.
ارتباط دو طرفه با مخاطب
با استفاده از یک خط اختصاصی می توانید با مخاطب خود ارتباط دوطرفه برقرار کنید. پیشنهادات، نظرات و انتقادات مخاطین را از طریق پیامک دریافت کنید و با استفاده از قابلیت پاسخگوی خودکار پیامکی با ارسال پیامک به صورت اتوماتیک از مخاطب خود تشکر کنید.
خطوط اختصاصی با پیش شماره های متفاوت
در حال حاضر تمامی اپراتورها خطوط اختصاصی ارائه می دهند. پیش شماره ها مربوط به اپراتورهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰،،۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۰۲۱ هستند. این پیش شماره ها ممکن است از لحاظ سرعت، کیفیت ارسال، زمان ارسال تفاوت های جزئی داشته باشند. از انجایی که تمامی اپراتورها در حال تکمیل سرویس های خود هستند این تغییرات جزئی است و می توان گفت ملاک انتخاب پیش شماره، تصمیم شما است.