ویژگی های جذاب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

بازاریابی پیامکی و ایمیلی

تفاوت بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی چیست؟

تکنیک های نوین بازاریابی، بر اساس تولید محتوا و تعامل با مخاطب بنا شده اند. استفاده از ابزار و عناصر گوناگون بهترین شیوه برای دریافت اطلاعات و ارسال اطلاعات است. مخاطب شما بر اساس داده ها با شما ارتباط برقرار می کند. این داده ها اغلب متن و نوشتار هستند. ۲ روش عمده و جذاب برای بازاریابی محتوایی را می توان بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی دانست. این ۲ شیوه ی مدرن و اینترنتی بر ایجاد تعامل و روابط دوستانه و نزدیک با مخاطب تاکید می ورزند. اما در مسیر پر جاذبه ی بازاریابی دوراهی های بسیاری برایمان پیش خواهد آمد. یکی از این ۲ راهی ها انتخاب میان بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی است.(ویژگی های جذاب بازاریابی پیامکی و ایمیلی)

کدام یک می تواند حجم بازدید بالاتری را نصیب شما کند؟ ارسال پیامک انبوه یا استفاده از ایمیل مارکتینگ؟ کدام مناسب تر است؟ با توجه به این که تا حدود زیادی این دو شبیه به هم هستند و روندی مشابه دارند باید گفت که تمایز بسیاری هم دارند. هر یک از شیوه های بازاریابی می توانند به شکلی خاص با کسب و کار شما تناسب داشته باشند. هر یک دارای چالش های فکری بسیاری هستند. هم چنین امکانات و رخ داد های مخصوصی هم در هر کدام موجود است. در این مقاله به این سوال خاص می پردازیم که بازاریابی پیامکی یا بازاریابی ایمیلی؟ با ما در نوران اس ام اس همراه باشید.(بازاریابی پیامکی و ایمیلی)

 

بازاریابی پیامکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بازاریابی پیامکی شامل ارسال انبوه اس ام اس با محتوایی تبلیغاتی برای جذب مخاطب و یا ایجاد تعامل با مشتریان است. این روش نو با ماهیتی نو سبب می شود تا شما مشتریان تازه را پیدا کنید و مشتریان قدیمی را دوباره جذب کنید. به شیوه ای ارزان و با سهولت و بدون نیار به تجهیزات و دانش خاصی به تبلیغات خواهید پرداخت. این شیوه بازدید بالا و بازده خاصی را در اختیار دارد. تبلیغات بر اساس بازاریابی پیامکی به معنای خرید پنل پیامکی و ارسال انبوه است. یکی از خاص ترین مزایای استفاده از پنل پیامکی هم تفکیک مخاطبان است.

برای نمونه اگر شما یک باشگاه ورزشی را تاسیس نموده اید که ویژه ی بانوان است و در قسمت جنوب استان تهران قرار دارد می توانید مخاطب را تفکیک کنید. طبق این تفکیک ها می توانید تنها به شماره تلفن های همراه متعلق به بانوانی که در قسمت جنوب تهران هستند پیامک دهید. هم چنین می توانید تفکیک سنی را هم استفاده کنید. و برای نمونه به بانوان بین ۶ تا ۴۰ سال پیامک دهید. هم چنین با استفاده از سامانه پنل پیامکی می توانید به شکل ناحدود در هر ساعت از شبانه روز پیامک ارسال کنید. تعداد پیامک ها هم دارای محدودیت نیست و میلیون ها پیامک تبلیغاتی را می توانید در کسری از ثانیه ارسال کنید. آیا هنوز نمی دانید بازاریابی پیامکی و ایمیلی کدام بهتر است؟

 

بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه است؟

ایمیل مارکتینگ نیز شیوه ای دیگر در بازاریابی نوین است که بر تولید محتوا و ایجاد جذابیت برای مخاطب بنا شده است. ایمیل مارکتینگ در دسته بازاریابی دیجیتال است. حتما برای ثبت نام کردن در وب سایت ها و اپلیکیشن های گوناگون از آدرس ایمیل خود استفاده کرده اید. این آدرس توسط سرور به سامانه ی مخصوص ارسال می شود و برای ایمیل مارکتینگ در لیست قرار می گیرید. تا به حال ایمیل های تبلیغاتی برای شما ارسال شده است؟ ایمیل هایی که حاوی تخفیفات گسترده و هدایای ویژه هستند را مشاهده کرده اید؟

در واقع ایمیل مارکتینگ هم یک روش بسیار ساده، همه گیر و جذاب برای تبلیغات گسترده است. با استفاده از بازاریابی پیامکی و ایمیلی می توانید به شکل انبوه برای مخاطبان خود ایمیل ارسال کنید. با استفاده از ارسال ایمیل نه تنها به جذب مشتری می پردازید بلکه رابطه ای موثر را نیز با مخاطبان خود طراحی می کنید. شما می توانید برای مخاطب خود اخبار و اطلاعات، محتوای آموزشی و انواع تصاویر و ویدیئو ها را ارسال کنید. اما اس ام اس مارکتینگ مناسب تر است یا ایمیل مارکتینگ؟

 

بازاریابی پیامکی یا بازاریابی ایمیلی؟

اگر یک متخصص تبلیغات و سوشال مدیا سعی کند بین این ۲ گزینه یکی را به شما معرفی کند چه می گوید؟ باید بدانید که میزان استفاده از تلفن همراه در سراسر جهان رو به افزایش است. این میزان در ایران به بیش از ۸۰ درصد از جمعیت رسیده است. دریافت اس ام اس برای مخاطبان شما اتفاقی ساده است که روزانه اتفاق می افتد. ابزار مطالعه ی پیامک تبلیغاتی به وفور در همه جا وجود دارد. در هر سیستمی که یک سیم کارت وجود دارد می توان تبلیغات نمود. بازدید بالا و بازخورد بالای بازاریابی پیامکی و ایمیلی را نمی توان نادیده انگاشت. از طرفی بازاریابی ایمیلی بیش از هر چیزی تعاملی متداوم و مستمر را برای شما حاصل خواهد نمود. شاید افراد کمتری در حال حاضر به ایمیل دسترسی داشته باشند. اما به هر حال این میزان قابل توجه است.(ویژگی های جذاب بازاریابی پیامکی و ایمیلی)

 

اما چرا اس ام اس مارکتینگ؟

  • دریافت گزارش های روزانه و آمار و ارقامی که میزان بازدید را نشان می دهند.
  • ارتباط لحظه ای و بدون معطلی که نیاز نیست مخاطب به اینترنت وصل باشد.
  • روشی اقتصادی و بدون نیاز به ابزار و تجهیزات پیشرفته.
  • امکان اسپم شدن وجود ندارد.
  • روشی ساده و عدم نیاز به گرافیست و دانش خاص.
  • امکان برقراری ارتباط با تمامی افرادی که تلفن همراه دارند.
  • تفکیک های بسیار گسترده و هدفمند.
  • بهترین گزینه برای اطلاع رسانی های انبوه.
  • ابزار های اس ام اس مارکتینگ کاملا ویژه و منحصر به فرد می‌باشد.

 

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.