بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی، استراژی هایی هستند که به کسب و کار ها اجازه ارسال پیامک به مشتریان را می دهد. کسب وکار ها می توانند برای افزایش فروش، سرعت بخشیدن به برند سازی و افزایش تعامل با مشتری پیامک ارسال کنند و همچنین در بازاریابی پیامکی میتوان به دو موضوع هزینه کم در مقابل امکانات زیاد اشاره کرد یعنی شما می توانید پیامک های خود را با کمترین هزینه و در زمان بسیار کم به هزاران نفر بفرستید و این امکان را به شما می دهد جنسیت و سن و سال مخاطب های خود را مشخص کنید. چند نمونه از پیامک های تبلیغاتی که میتواند شما را به اهدافتان نزدیک تر کند در موارد زیر مشاهده کنید:

  •  پیشنهاد یک کد تخفیف

 

پیامک کد تخفیف

 

  • معرفی محصول جدید

 

اس ام اس معرفی محصول جدید

 

  • جشنواره های فروش فصلی

 

 

  • اطلاعیه ها و اپدیت ها

 

اطلاعیه ها و اپدیت ها

 

  • درخواست نظر مشتری و تشویق به شرکت در نظر سنجی ها

 

5. درخواست نظر مشتری و تشویق به شرکت در نظرسنجی ها

 

 

برای دریافت اکثر این مدل پیامک ها از سرویس ها و فرم هایی که از کاربر درخواست مشخصات و شماره تلفن دارند استفاده شده است. برای بهتر فهمیدن این متن به مثال زیر توجه کنید:

کاربران یک لباس فروشی برای دریافت پیامک لباس های جدید فروشگاه یا تخفیف های فصلی فروشگاه با ارسال کلمه < تخفیف > به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۱۰ شماره خود را در دفترچه تلفن پنل پیامکی نوران ذخیره می کند و مدیر فروشگاه هر زمان که بخواهد می تواند پیامک های تبلیغاتی خود را برای مشتریان ارسال کند و شاهد بالا رفتن مراجعه و برگشت مشتری به مغازه خود باشد.

بازاریابی پیامکی با پنل اس ام اس

ممکن است پیامک ها درمقیاس بالا و دارای پیچیدگی های زیادی باشد برای استفاده از بازاریابی پیامکی بهترین گزینه سامانه پیامکی یا پنل اس ام اس می باشد که مزایا بسیاری دارد و امکانات فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهد.

به عنوان مثال : می خواهید شما به تمام زنان بالای ۴۰ سال شیراز پیامک ارسال نمایید این کار با پنل اس ام اس در بیشترین و کمترین هزینه انجام دهید.

ادامه مطلب
بازاریابی پیامکی در دوران کرونا

مزایای بازار یابی پیامکی چیست؟

برای هرنوع کسب و کاری که به دنبال دستیابی بیشتر به مشتریان خود است، بازاریابی پیامکی یک انتخاب عالی می باشد. در حالی که در تصور بعضی افراد بازاریابی پیامکی مرده و بازاریابی ایمیلی را برای تعامل با مشتریان ترجیه می دهند ولی بسیاری از مزایای بازاریابی پیامکی رو نمی شود نادیده گرفت.

  1. سریعترین تحویل
    بازاریابی پیامکی
    مثل نور سریع است. وقتی شما یک پیامک رو به مشتری ارسال می کنید در سریع ترین زمان ممکن ارسال می شود و تحویل داده می شود. این ویژگی باعث می شود که شما اطلاعات حساس به زمان مانند رویداد های زمان دار، تخفیف های زمان دار، پیش فروش ها و … را با پیامک ارسال کنید. برای مثال شما می توانید یک پیامک “فروش اول بهار به مدت یک روز” را برای هزاران کاربر با زدن دکمه ارسال در یک لحظه ارسال کنید و فروش خود را در اون روز چندین برابر کنید.
    به علاوه ۹۸ درصد مردم همیشه گوشی همراهشونه و این شانس خوندن پیام شما رو در همان لحظه رسیدن پیام به گوشی چندین برابر میکنه. طبق آمار ها ۹۰% پیامک ها در ۳ دقیقه خوانده می شود.
  2. امکان دیده شدن بیشتر
    زمانی که کاربران یک ایمیل بازاریابی دریافت می کنند علاوه بر داشتن اینترنت فعال ، باید صندوق ورودی ایمیل رو بررسی کنند، این به معنی اینه که وقتی اطلاعیه روی گوشی دریافت می شود باید نرم افزار ایمیل باز بشه و وارد صندوق وروردی ایمیل بشید، آن جاست که بیشتر مردم بیخیال ان ایمیل میشوند چون باید از بین یک عالمه ایمیل، اینستاگرام، لینکدین و … دنبال ایمیل موردنظر بگردند.
    اما با بازاریابی اس ام اس، کاربران در لحظه با داشتن حتی یک خط آنتن هم قادر به دریافت پیامک ها هستند و با دریافت پیامک از آن مطلع می شوند. در گوشی های جدیدتر با دریافت پیامک روی صفحه نمایش داده می شود و این موضوع باعث می شود که بازاریابی پیامکی نرخ تبدیل بیشتری نسبت به دیگر کانال های تبلیغاتی داشته باشد.
  3. نتیجه گیری بهتر
    نه تنها بازاریابی اس ام اس باعث می شود تا پیام ها توسط کاربران خوانده شود بلکه باعث می شود کاربرها تبدیل به مشتری برای کسب و کار شما شوند، متوسط آمار پاسخگویی مشتری برای پیامک بازاریابی ۴۵% میباشد.
    درصد پاسخگویی شما میتونه تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی شما رو نشون بده.برای مثال اگر یک پیامک ارسال شده خاص درصد پاسخگویی پایینی داشت، شما می توانید آن پیام را بهتر کنید و دوباره ارسال کنید و اگر کاربران بیشتری در سری دوم تماس گرفتند شما متوجه می شوید که در مسیر درستی هستید. هرچه میزان پاسخگویی کاربران بیشتر باشد باعث فروش بیشتر می شود.
    برای بسیاری از مشتریان دریافت پیامک راه بهتری برای تعامل با کسب و کار ها میباشد و پیامک رو به روش های دیگه ترجیح میدهند.
    با برقراری ارتباط با مشتری از طریق راهی که با آن تعامل بهتری دارند کسب و کار شما واکنش های مثبت بیشتری از مشتری میگیرید و باعث فروش بیشتر برای شما میشود
  4. ساده و به صرفه بودن
    یکی از مسائلی که هنوز هم با آموزش ها و پیشرفت های تکنولوژی در ایران هنوز هم دچار تغییرات خاصی نشده است روش استفاده از گوشی های جدید و مفاهیم مرسوم مثل ایمیل ، لینک ، سایت و …
    با استفاده از روش های بازاریابی ایمیلی و … قشر عظیمی از مشتریانی که از این سرویس ها بلد نیستند استفاده کنند را از دست میدهید. هنوز هم بسیاری از گوشی های همراه فقط قابلیت دریافت پیامک و تماس را دارند و تنها راه تبلیغات و تعامل با این قشر فقط از طریق پیامک میباشد و راحتی استفاده از این سرویس روی گوشی ها یکی از دلایل استفاده از این روش بازاریابی میباشد.
    هزینه های ارسال پیامک با پنل های پیامک نوران اس ام اس بسیار پایین میباشد و جزو ارزان ترین پنل های پیامکی ایران میباشد.
ادامه مطلب
سامانه پیامکی برای دانشگاه

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.